Eksperci Interbrand docenili zróżnicowaną gamę modelową Toyoty, jej globalny zasięg oraz prace nad rozwojem samochodów zelektryfikowanych. Zdaniem Interbrand japoński koncern odpowiada na potrzeby i upodobania swoich klientów. Jego renoma jest oparta na autentycznych wartościach. Marka jest pozytywnie postrzegana zarówno przez swoich klientów, jak i opinię publiczną.
„Jakość aut Toyoty to efekt bardzo wytężonej, wieloletniej pracy ponad 1000 inżynierów rozlokowanych w centrach jakości marki. Elementy o niewystarczającej jakości technicznej staramy się usuwać nie tylko na etapie produkcji, ale także w już używanych samochodach. Stąd bierze się w naszej marce tak znaczna liczba akcji serwisowych wyprzedzająca wystąpienie ewentualnych problemów technicznych. To zapobieganie wynikające z troski o naszych Klientów połączone z pilnowaniem standardów jakości w salonach i serwisach Toyoty procentuje później wysokimi miejscami w rankingach jakości i wartości” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.
„Zdajemy sobie sprawę, że tak wysoką pozycję można bardzo łatwo stracić. Dlatego m.in. rodzima Akademia Toyoty, kształcąca kadry sprzedażowe oraz techniczne dla polskiej Toyoty, szkoli w roku około 2500 osób, wydając 500 certyfikatów” – podkreślił Robert Mularczyk.
Toyota kolejny rok z rzędu plasuje się pierwszej dziesiątce najcenniejszych marek na świecie – obok takich technologicznych potentatów, jak Apple, Google, Amazon, Microsoft czy Samsung. Wartość japońskiego koncernu przewyższa takie marki jak Facebook, Intel czy IBM.
Najbardziej wartościowe marki motoryzacyjne wg raportu Best Global Brands 2018 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 | Marka | Wartość marki (mld USD) |
7 | Toyota | 53,4 |
8 | Mercedes-Benz | 48,6 |
13 | BMW | 41,0 |
20 | Honda | 23,68 |
35 | Ford | 13,99 |
36 | Hyundai | 13,53 |
40 | Nissan | 12,21 |
41 | Volkswagen | 12,2 |
42 | Audi | 12,19 |
52 | Porsche | 10,7 |
71 | Kia | 6,92 |
78 | Land-Rover | 6,22 |
80 | Ferrari | 5,76 |
90 | Mini | 5,25 |
93 | Harley-Davidson | 5,16 |
100 | Subaru | 4,21 |
Najbardziej wartościowe marki na świecie wg raportu Best Global Brands 2018 firmy Interbrand
Miejsce w Top 100 | Marka | Sektor | Wartość marki (mld USD) |
1 | Apple | Technologie | 214,48 |
2 | Technologie | 155,5 | |
3 | Amazon | Sprzedaż | 100,76 |
4 | Microsoft | Technologie | 92,71 |
5 | Coca-Cola | Napoje | 66,34 |
6 | Samsung | Technologie | 59,89 |
7 | Toyota | Motoryzacja | 53,4 |
8 | Mercedes-Benz | Motoryzacja | 48,6 |
9 | Technologie | 45,17 | |
10 | McDonalds | Restauracje | 43,42 |
Źródło:
www.interbrand.com