Toyota sprzedała w 2017 roku 1,52 mln hybryd, o 8% więcej w stosunku do 2016 roku. W ten sposób Toyota zrealizowała jeden z celów planu Environmental Challenge 2050 o 3 lata wcześniej niż pierwotnie zakładano. Do dziś Toyota dostarczyła klientom łącznie 11,45 mln zelektryfikowanych samochodów.
Toyota Motor Corporation ogłosiła, że w 2017 roku przekroczyła granicę 1,5 mln hybryd sprzedanych w ciągu roku. Był to jeden z celów założonych w strategii Toyota Environmental Challenge 2050 – koncern planował go osiągnąć do 2020 roku. Łącznie w ciągu 20 lat od premiery Priusa Toyota sprzedała 11,45 mln samochodów hybrydowych na świecie, co przełożyło się na redukcję emisji CO2 o 85 mln ton w porównaniu do sytuacji, gdyby wszystkie te samochody miały konwencjonalne silniki spalinowe.

Wystarczyło tylko 20 lat, aby sprzedaż zelektryfikowanych samochodów wzrosła z 500 aut rocznie w jednym kraju do 1,5 mln pojazdów w ponad 90 krajach. Nasi klienci swoimi wyborami potwierdzają jakość, trwałość i niezawodność produkowanych przez nas hybryd. Dzięki nim mogliśmy zbudować solidną podstawę do dalszej rozbudowy gamy masowo produkowanych zelektryfikowanych aut.
powiedział Shigeki Terashi, wiceprezydent Toyota Motor Corporation
W ciągu 20 lat od premiery Priusa – pierwszego masowo produkowanego samochodu hybrydowego – Toyota nieustannie pracuje nad doskonaleniem i rozwijaniem technologii zelektryfikowanych napędów. W 2014 roku zadebiutowała Toyota Mirai, samochód elektryczny na wodorowe ogniwa paliwowe. Dwa lata później w salonach pojawił się Prius czwartej generacji, a w 2017 roku Toyota rozpoczęła sprzedaż Priusa Plug-in Hybrid drugiej generacji.