Jazda w trybie elektrycznym

Niezależnie od wyboru, samochody zelektryfikowane pomagają zmniejszyć emisję CO2 bez kompromisu na wydajności, praktyczności czy uniwersalności. Jazda nimi jest tak przyjemna, że bez problemu przesiądziesz się na jeden z napędów Toyoty.
  • Dobry wybór dla klientów dbających o środowisko

    Pojazdy zelektryfikowane* są doskonałym wyborem dla klientów dbających o środowisko. Samochody elektryczne i wodorowe Toyoty nie posiadają silnika spalinowego, w związku z czym nie wytwarzają w czasie jazdy szkodliwych emisji§. Hybrydy i hybrydy typu plug-in są wyposażone w silniki benzynowe, jednakże dzięki połączeniu ich z silnikami elektrycznymi charakteryzują się mniejszymi emisjami i niższym zużyciem paliwa w porównaniu z konwencjonalnymi jednostkami napędowymi.

  • Bez względu na to, czy zdecydujesz się na pojazd w pełni elektryczny, samochód napędzany wodorem, hybrydę czy hybrydę typu plug-in, z łatwością o niego zadbasz. Dzięki kompleksowej gwarancji i prostemu, niedrogiemu serwisowi posiadanie zelektryfikowanej Toyoty* jest ekonomiczne i bezproblemowe.

  • Nasze pojazdy zelektryfikowane* są zbudowane zgodnie z takimi samymi rygorystycznymi normami jakości, trwałości i niezawodności, jak wszystkie inne Toyoty. Posiadają one jednak zazwyczaj mniej elementów eksploatacyjnych niż pojazdy konwencjonalne, powodując mniej zmartwień i wizyt w serwisie.

  • Aplikacja MyToyota zapewnia pełną kontrolę nad Twoją zelektryfikowaną Toyotą*, niezależnie od tego, czy chcesz sprawdzić czas jazdy w trybie EV dla hybrydy, czy zaplanować ładowanie pojazdu w pełni elektrycznego.

  • Dotacje rządowe i inne świadczenia

    Jazda zelektryfikowaną Toyotą* może być tańsza, niż myślisz.

    W przypadku pełnych hybryd i hybryd typu plug-in powyżej 2-litrów pojemności skorzystaj z dedykowanej oferty Toyoty „EkoBonus”.

    Wybierając auto w pełni elektryczne lub wodorowe możesz liczyć na korzyść do 27 000 zł z rządowym programem „Mój Elektryk” i dodatkowo korzystać z darmowego parkowania, czy jazdy buspasem w Polsce.

Wydobądź więcej ze swojej zelektryfikowanej Toyoty

Sprawdź dodatkowe usługi dostępne dla Twojej zelektryfikowanej Toyoty.

  • Usługi łączności MyToyota

    Od sprawdzenia stanu pojazdu po ustawienie temperatury w kabinie, aplikacja MyToyota pomaga w maksymalnym wykorzystaniu Twojej zelektryfikowanej Toyoty.

  • Toyota Kanzen w KINTO ONE

    Toyota dąży do tego, aby Twoje doświadczenia związane z użytkowaniem zelektryfikowanego samochodu były jak najlepsze. Wypróbuj modułowy pakiet Kanzen dostępny w Kinto One, który uwzględnia wszystkie najistotniejsze potrzeby związane z ubezpieczeniem, serwisem i doposażeniem auta w jednej racie.

    * Zelektryfikowane samochody są napędzane jednym lub kilkoma silnikami elektrycznymi. Niektóre z nich, w tym hybrydy i hybrydy typu plug-in, są również wyposażone w silnik spalinowy. Inne, takie jak Toyota bZ4X, są całkowicie elektryczne.

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

W zależności od typu napędu, zelektryfikowane Toyoty mogą przynieść znaczną oszczędność w porównaniu z konwencjonalnymi napędami.

Hybrydy oraz hybrydy typu plug-in zużywają mniej paliwa niż swoje benzynowe odpowiedniki, zapewniając ekonomiczną podróż.

W przypadku napędów, które umożliwiają ładowanie baterii trakcyjnej, odpowiednia instalacja domowa lub taryfa pozwala osiągnąć znaczne korzyści przy ładowaniu pojazdu.

Tańsze serwisowanie dzięki mniejszej liczbie ruchomych części pozwala również zaoszczędzić pieniądze, podobnie jak programy rządowe np. „Mój Elektryk”.

W zależności od rodzaju napędu, możesz naładować baterię trakcyjną z zewnętrznego źródła.

Wszystkie samochody hybrydowe Toyoty nie wymagają ładowania. Łącząc moc wysoce wydajnego silnika benzynowego i dwóch lub trzech silników elektrycznych, hybrydy Toyoty mogą ładować się same podczas jazdy, postoju, zwalniania lub hamowania.

Samochody w pełni elektryczne i hybrydy typu plug-in można ładować z gniazdka oraz urządzenia typu Wallbox. Dodatkowo, pojazdy w pełni elektryczne (takie jak Toyota bZ4X) mogą być szybko doładowane na stacjach ładowania prądem stałym. Niezależnie od wyboru rodzaju ładowania, jest ono bardzo proste i intuicyjne.

Wybór zelektryfikowanego napędu powinien być dopasowany do stylu życia. Napęd hybrydowy nie wymaga wielu zmian w codziennych nawykach, jeśli chodzi o styl jazdy czy tankowanie w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami. Prowadzi się je podobnie i nie wymagają ładowania. Hybrydy typu plug-in to idealny kompromis dla osób posiadających możliwość doładowywania baterii, ale podróżujących również poza miasto czy w dłuższe trasy. W przypadku rozładowania baterii, napęd ten zachowuje się jak konwencjonalna hybryda Toyoty, oferując dobre osiągi i niskie zużycie paliwa. Jednocześnie, umożliwia pokonywanie większych dystansów w bezemisyjnym trybie elektrycznym, co może być pomocne podczas codziennej jazdy. Pojazdy w pełni elektryczne posiadają wiele zalet takich jak duża dynamika i świetne odczucia z jazdy, ale wymagają ładowania. Zainstalowanie rozwiązania Toyota HomeCharge, czyli urządzenia typu Wallbox we własnym domu, ułatwi korzystanie z elektrycznego samochodu i hybrydy typu plug-in. Jeśli chodzi o napęd wodorowy, tankowanie zajmuje znacznie mniej czasu niż w przypadku samochodu elektrycznego, jednocześnie oferując tą samą charakterystykę jazdy na silniku elektrycznym. O tym, czy samochód zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi będzie najlepszym wyborem, zadecyduje najprawdopodobniej liczba stacji paliw wodorowych w Twojej okolicy. Prosimy o kontakt z lokalnym dilerem Toyoty, aby uzyskać więcej informacji na ten temat.

Samochody elektryczne Toyoty oferują optymalny zasięg do codziennego użytkowania pojazdu. W przypadku Toyoty bZ4X wynosi on do 514 km w zależności od wersji wyposażenia. Jeśli jedziesz dalej, warto rozważyć skorzystanie ze stacji szybkiego ładowania, których sieć dynamicznie się rozwija.

 

§§ Zasięg w przypadku Toyoty bZ4X wynosi 416–514 km wg WLTP. Dane dotyczące zasięgu są szacunkowe, oparte na oficjalnych danych homologacyjnych w kontrolowanym środowisku (WLTP). Dane te podano wyłącznie w celach porównawczych. Można porównać je tylko z innymi badanymi samochodami poddanymi tym samym procedurom technicznym. Rzeczywista wartość zasięgu elektrycznego pojazdu zależy od wielu czynników, w tym rodzaju napędu, wersji wyposażenia i wyposażenia dodatkowego, stylu jazdy, prędkości, warunków drogowych, stanu pojazdu, rodzaju opony (lato/zima) i ciśnienia, liczby pasażerów, temperatury zewnętrznej itp. Aby uzyskać więcej informacji na temat WLTP, odwiedź naszą witrynę lub skontaktuj się z lokalnym sprzedawcą Toyoty.

§ Emisje mogą być związane z różnymi aspektami cyklu życia samochodu (w tym z jego produkcją), produkcją energii elektrycznej i codziennym użytkowaniem.

Pojazdy w pełni elektryczne posiadają wiele zalet takich jak duża dynamika i świetne odczucia z jazdy oraz mogą być najbardziej przystępną cenowo opcją w zależności od potrzeb.

Jeśli dużo jeździsz po mieście, benefity takie jak bezpłatne parkowanie czy możliwość jazdy buspasem mogą być kluczowymi czynnikami podczas zakupu.

Dodatkowo, dopłata rządowa „Mój Elektryk” może dodatkowo obniżyć koszt zakupu takiego pojazdu o 27 000 zł.

Posiadanie instalacji fotowoltaicznej, czy specjalnej taryfy energetycznej może również przemawiać za zakupem właśnie takiego napędu.

 

§ Emisje mogą być związane z różnymi aspektami cyklu życia samochodu (w tym z jego produkcją), produkcją energii elektrycznej i codziennym użytkowaniem.

Więcej informacji o programie dopłat do aut elektrycznych „Mój Elektryk” znajdziesz na naszej stronie www.toyota.pl/oferty-specjalne/moj-elektryk oraz na rządowej stronie programu  www.gov.pl/web/elektromobilnosc/o-programie.

* Zelektryfikowane samochody są napędzane jednym lub kilkoma silnikami elektrycznymi. Niektóre z nich, w tym hybrydy i hybrydy typu plug-in, są również wyposażone w silnik spalinowy. Inne, takie jak Toyota bZ4X, są całkowicie elektryczne.

§ Emisje mogą być związane z różnymi aspektami cyklu życia samochodu (w tym z jego produkcją), produkcją energii elektrycznej i codziennym użytkowaniem.

◊ Dostępność usług może się różnić w zależności od rynku. O szczegóły zapytaj doradcę.

** Podczas ładowania w domu, kiedy obowiązuje pozaszczytowa taryfa energetyczna. Nie obejmuje kosztu Toyota HomeCharge.

§§ Zasięg w przypadku Toyoty bZ4X wynosi 416–514 km wg WLTP. Dane dotyczące zasięgu są szacunkowe, oparte na oficjalnych danych homologacyjnych w kontrolowanym środowisku (WLTP). Dane te podano wyłącznie w celach porównawczych. Można porównać je tylko z innymi badanymi samochodami poddanymi tym samym procedurom technicznym. Rzeczywista wartość zasięgu elektrycznego pojazdu zależy od wielu czynników, w tym rodzaju napędu, wersji wyposażenia i wyposażenia dodatkowego, stylu jazdy, prędkości, warunków drogowych, stanu pojazdu, rodzaju opony (lato/zima) i ciśnienia, liczby pasażerów, temperatury zewnętrznej itp. Aby uzyskać więcej informacji na temat WLTP, odwiedź naszą witrynę lub skontaktuj się z lokalnym sprzedawcą Toyoty.