Wyniki sprzedaży Toyota Motor Europe
Od stycznia do czerwca Toyota sprzedała w Europie 578400 samochodów. Jest to o 3,3% więcej rok do roku. W tej liczbie znalazło się 303400 hybryd – o 18% więcej niż w tym samym okresie 2018 roku. Udział firmy w rynku wzrósł do 5,3%.
„Pierwsza połowa roku była dla nas bardzo intensywna z 4 kolejnymi premierami nowych modeli. Choć rynek samochodów w Europie w tym czasie zanotował spadki, nasza sprzedaż wzrosła dzięki ogromnej popularności hybryd” – powiedział Matt Harrison, wiceprezydent Toyota Motor Europe.
„Jesteśmy przekonani, że osiągniemy w tym roku dobre wyniki i umocnimy swoją pozycję na rynku, jako że popularność naszych samochodów przekroczyła dotychczasowe przewidywania. Jesteśmy na dobrej drodze do zakończenia roku z wynikiem 1065000 aut, o czym świadczy wysoki poziom zebranych do tej pory zamówień” – kontynuował.
Hybrydy podbijają rynek
Udział hybryd w sprzedaży Toyoty w Europie w pierwszym półroczu 2019 roku wyniósł 52%, a w Europie Zachodniej i Środkowej – 62%.
Dużą popularnością na rynku cieszy się nowa Corolla w nadwoziu Hatchback i TS Kombi. Model ten jest oferowany z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru – 1.8 o mocy 122 KM i 2.0 o mocy 180 KM. W pierwszym półroczu udział hybryd w sprzedaży Corolli Hatchback i TS Kombi wynosi 83%. Nowa Corolla Sedan jest dostępna z napędem hybrydowym 122 KM. Udział tej wersji w całkowitej sprzedaży modelu wynosi około 50%.
Nowa Toyota RAV4 jest dostępna z napędem hybrydowym o mocy 218 lub 222 KM. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży modelu sięga 72%. Inne modele, takie jak Toyota C-HR Hybrid i Yaris Hybrid, również uzyskały rekordowe wyniki sprzedaży.
Camry nowej generacji jest sprzedawana w Europie wyłącznie z hybrydowym napędem 2.5 o mocy 218 KM.

Wyniki sprzedaży marki Toyota w Europie
W pierwszym półroczu 2019 roku sprzedaż marki Toyota wyniosła 537928 aut. Najpopularniejszymi modelami w tym okresie były Yaris (130967 egz.), Corolla dostępna z trzema rodzajami nadwozia (102964 egz.), Toyota C-HR (79020 egz.) oraz RAV4 (72791 egz.). Największe wzrosty zanotowały Mirai (+65%), Camry (+32%) i RAV4 (+25%).
Liderami rynku hybryd są Corolla Hybrid (72884 egz.), Toyota C-HR Hybrid (70284 egz.) oraz Yaris Hybrid (66366 egz.). Corolla Hatchback i TS Kombi uzyskały wynik 57665 egz., zaś Corolla Sedan 15219 egz. Całkowita sprzedaż hybryd Toyoty wyniosła w pierwszym półroczu 275349 aut, o 18% więcej rok do roku.
Udział hybryd w sprzedaży marki Toyota w Europie wynosi 51% (w tym w Europie Zachodniej i Środkowej – 60%, w Europie Wschodniej, Kazachstanie, Turcji, Izraelu i na Kaukazie – 24%).
Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce
W Polsce hybrydy Toyoty również cieszą się dużą popularnością. Odzwierciedlają to statystyki sprzedaży. Marka dostarczyła w tym roku klientom 11500 hybryd. Łączna sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce wzrosła do 60100 egz.
Najpopularniejszym modelem hybrydowym w Polsce jest Corolla Hybrid z wynikiem 3898 aut. Na drugim miejscu uplasowała się Toyota C-HR Hybrid (2494 egz.). Trzecie miejsce przypadło w udziale RAV4 Hybrid (2469 egz.). Yaris Hybrid uzyskał sprzedaż 1252 aut, nowa Toyota Camry 825 egz, a pozostałe modele hybrydowe – 561 egz.
Udział hybryd w sprzedaży Toyoty w Polsce wzrósł do 35%.

Wyniki sprzedaży Toyoty w H1 2019 roku
Toyota Motor Europe | 578 388 |
|
|
TOYOTA | 537 928 |
AYGO | 55 693 |
Yaris (łącznie) | 130 967 |
Yaris Hybrid | 66 366 |
Corolla HB i TS Kombi (łącznie) | 69 446 |
Corolla HB i TS Kombi Hybrid | 57 665 |
Toyota C-HR (łącznie) | 79 020 |
Toyota C-HR Hybrid | 70 284 |
Corolla Sedan | 33 518 |
Corolla Sedan Hybrid | 15 219 |
Avensis | 1 167 |
Rodzina Priusa | 10 752 |
Prius | 2 702 |
Prius+ | 6 950 |
Prius Plug-in Hybrid | 1 100 |
Mirai | 167 |
Camry (łącznie) | 23 543 |
Camry Hybrid | 2 759 |
GT86 | 538 |
RAV4 (łącznie) | 72 791 |
RAV4 Hybrid | 52 304 |
Highlander | 669 |
Land Cruiser | 21 193 |
Hilux | 20 115 |
PROACE | 15 760 |
Inne modele | 2 459 |